Op naar Happy Happy Joy Joy B&B - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Op naar Happy Happy Joy Joy B&B - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Op naar Happy Happy Joy Joy B&B

Door: gerrieenkees

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

30 Mei 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Naar: Valle

Afstand: 415km (is nog zo'n 100km bij gekomen i.v.m. plan)

’s Morgens weer erg vroeg wakker. Dat is geen probleem, want we willen vroeg vertrekken. We gaan nu op weg naar Sally’s HappyHappyJoyJoy Bed and Breakfast. Dit ligt zo’n 10 miles voor de ingang van Grand Canyon National Park in Valle. Onderweg eerst een stevig en goedkoop ontbijt (we kregen coupons van andere ontbijters) bij Subway.
De eerste stop was bij de Hooverdam . Een indrukwekkend bouwwerk om overstromingen als in1905 tegen te gaan en ook de mogelijkheid bood de regio van elektriciteit te voorzien. Uiteraard veel beveiliging en speedlimiet (overal in Amerika) maar in films lijkt hij altijd indrukwekkender.
Daarna verder naar de Route 66. We wilde graag een stukje van deze historische route rijden. Bij Kingman gingen we rechts af, maar dat bleek een beetje saai en nadat we nog wat beschrijvingen hadden gelezen besluiten we om om te draaien . In tegenovergestelde richting “up to Oakhurst “ te rijden. Dit stukje van de Route 66, van Kingman naar Oakhurst,hebben ze nog gelaten zoals hij vroeger was. Een bochtige weg door bergachtiggebied. Een leuke route. Oakhurst is een klein plaatsje like the old day’s. Uiteraard nu zeer commercieel. Onderweg er naar toe veel bikers op Harley’s en old gasstations met autowrakken zoals je zou verwachten. Hierna het hele eind weer terug, want er was geen snellere route.
Vanaf Kingman gingen we via de freeway naar Williams (ook Route 66) een soort Valkenburg vanwaar al in 1900 een Railway naar de Grand Canyon is aangelegd . Vanaf Williams was het nog zo’n 65 km naar Valle, waar we 2 overnachtingen hebben.
We werden bij Sally heel erg enthousiast ontvangen. We hoorden al roepen “ Hello Kerry and Case” terwijl de auto nog niet eens stilstond. Dat enthousiasme had ik ook al uit de mails opgemaakt, dus niet helemaal een verrassing. Het gelijk helemaal leuk. Haar huisje stond in de “middle of nowhere”. Op een voor onze begrippen erg dorre vlakte, maar zij was er helemaal gelukkig. Het is maar wat je fijn vindt.