Van Page naar Mexican Hat - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Van Page naar Mexican Hat - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Van Page naar Mexican Hat

Door: gerrieenkees

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

02 Juni 2012 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Locatie: Mexican Hat – Mexican Hat lodge
Afstand: 235 km
Ons plan was om ’s morgen naar het prachtige Lake Powel te gaan en daar een bootreisje te boeken. De boot was net vertrokken en de volgende ging om 11.30 dat werd veel te laat. Ook als we voor de boottocht van 8.00 uur aanwezig waren geweest. De tocht zou 5 en een half uur duren, daar hadden we zowiezo de tijd niet voor. We hadden ook nog de rit naar Mexican Hat voor de boog en we wilde absoluut naar de Antilope Canyon. Jammer maar helaas.
Na een beetje rondgekeken te hebben bij het meer en de Glen Canyon Dam (zoiets als de Hooverdam maar dan wat kleiner) besloten we alvast naar de Antilope Canyon te gaan. We hadden gehoord dat tussen 11 en 13.00 uur het licht het mooiste in de Canyon scheen. We hadden geluk we konden mee met de tour van 10.50uur en duur t ongeveer 5 kwartier . Het waren groepjes van zo’n 15 personen en een indiaanse gids. Het gebied waar deze canyons zijn ligt in het indianen gebied van de Navarjo en zij mogen dit gebied exploiteren. Ooit afgesproken in de tijd dat de Indianen in reservaten werden gehuisvest. We moesten nog een klein uurtje wachten, gelukkig onder een overkapping. Het begon al weer aardig warm te worden en het gebouwtje stond op een open vlakte. We vroegen ons af waar het een en ander zou gaan plaats vinden. Er was voor ons geen canyon te bekennen. We wachten maar af. 10.50 kwam de gids ons halen. We liepen gezamenlijk naar een spleet in de grond. Daar moesten we blijkbaar in. Niet breder als zo’n 50 centimeter. Mensen met claustrofobische neigingen werd aangeraden niet mee te gaan. Iedereen ging mee. Niemand was te dik, iedereen kon er door.
Het was ongelofelijk mooi, zoiets aparts hadden we nog nooit gezien. We liepen door de nauwe gangen en het licht van de zon viel daar op een prachtige manier doorheen. We waren blij verrast. Bij iedere bocht weer een nieuwe verrassing. (Zie foto’s )

(rest van verslag in nog "under construction")

Monument Valley

Leuke lodge met de Swinging Steak, waar we ’s avonds uiteraard zijn gaan eten. Dat wilde wel eens meemaken.
Was een geweldige dag

• 05 Juni 2012 - 09:41

Lenie:

wat een prachtige foto"s weer maar goed dat jullie door die spleet konden lijkt me best eng op naar het volgend avontuur groetjes

• 05 Juni 2012 - 15:28

Leonie:

Zo dat ziet er echt super mooi uit....!!!

• 05 Juni 2012 - 16:36

Henk En Marian:

Nou dat ziet er super uit. We hebben destijds wel op Lake Powell gevaren (ook mooi) maar dit is spectaculair, ik kende het bestaan niet eens.
    We kijken uit naar de volgende verhalen en foto's, liefs en geniet
    ps je kunt bij de Indianen wel leuke dingetjes kopen