Dag 8: Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Dag 8: Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 8: Malang

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

13 December 2016 | Indonesië, Malang

Vandaag wordt het een relaxte dag. We maken 's morgens een gezamenlijke stadswandeling door het centrum van Malang. Malang ligt zo'n 85 km onder Surabaya en heeft een rijke Nederlandse geschiedenis je kunt dat makkelijk herkennen aan de oude gebouwen en art deco architectuur. We zagen ook nog wat straatnaambordjes met een Nederlandse namen erop. Ook de vogeltjesmarkt is arkt is een bezoekje waard. Er is een grote hoeveelheid kleurrijke Indonesische vogelsoorten. Honderden vogeltjes zitten in veel te kleine kooitjes. Er is veel
gekwetter om ons heen en natuurlijk de stank van veertjes en poepjes.
Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van de Pasar Burung (vogeltjesmarkt). Het is wel zielig dat vogeltjes in Indonesië vaak in te kleine kooitjes worden gestopt. Het was super leuk dat onze reisleider Soe een twintigtal vogeltjes kocht. Wij mochten ze vrijlaten, dus die hebben hun vrijheid terug. Deze zullen het wel overleven in vrijheid in dit voedselrijk land. Na de luch gaan we terug naar het hotel. We moeten fit zijn want vannacht gaan we om 1.00 op weg naar de Bromo vulkaan.