Dag 22: Met de trein naar Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Dag 22: Met de trein naar Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 22: Met de trein naar Perth

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

27 December 2016 | Australië, Perth

We besluiten vandaag met z'n tweetjes met de trein naar Perth te gaan. Jack brengt ons naar het station van Rockingham.
Het is een wat frissere kant en onderweg naar het station begon het zelfs flink te regenen. bij het station aangekomen kon Jack de auto gelukkig onder een afdakje zetten zodat we het station droog in konden komen. Hier hadden we toch niet op gerekend.eerst maar even een trein kaartje kopen. Na wat speurwerk kwamen we er achter dat je voor weinig hier een ticket kunt kopen en dan de hele dag voor slechts 12 dollar en 40 cent de heledag met zijn tweeen kunt reizen. Dat was even een meevaller. Over haat algemeen is het hier allemaal toch wel een stukje duurder als in Nederland.
Op advies van Linnet (schooonzus van Deb) besluiten we eerst even naar een groot nieuw winkelcentrum Joondalup ten noorden van Perth door te reizen. Lekker overdekt worden we niet nat en kunnen we wat extra kleding kopen, want het was toch wel frisjes in ons shirtje en korte broek. Het was Boxing -day dus erg veel leuke aanbiedingen. Het is echt super groot met mooie winkels. Bij de H&M (lekker vertrouwd) zijn we geslaagd en daarna zijn we toch maar weer snel met de trein naar Perth gegaan. Winkelen kunnen we overal en we waren benieuwd of we nog iets herkende of dat er veel veranderd was. Veel dingen waren voor ons toch nog wel erg bekend, alleen bij de haven was was er nogal wat veranderd en waren ze ook nog bezig met verbouwingen. Inmiddels was het weer toch wel weer bijgetrokken en konden we regelmatig genieten op een terrasje in de zon. De regen waren we al weer snel vergeten.