Dag 1 op naar New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Dag 1 op naar New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 1 op naar New Orleans

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

27 Mei 2018 | Verenigde Staten, New Orleans

Afstand:
Overnachting: De La Reguera House - New Orleans

Met de trein 7.16uur  vanaf Arnhem kwamen we netjes op tijd op Schiphol aan. Alles verliep vrij vlot, omdat we geen  boarding card hadden verwachtten we wat trammelant , maar dat viel mee. Blijkbaar had niemand die kunnen uitprinten I.v.m. extra check van paspoort bij de incheckbalie. Nee, Amerikanen nemen geen enkel risico. Binnen een uur waren we door incheck, douane en scan heen. Nog even een aantal kleine Hollandse klompjes (doet het altijd goed) gekocht als souvenir voor de B&B's waar we gaan overnachten en toen was er tijd voor een bakkie. Voor de traditionele broodjes bal hadden we natuurlijk zelf gezorgd. Wat later als gepland waren we in de lucht, maar die tijd wordt wel weer ingehaald. Eerste stuk, tot Houston, is ruim 10 vliegen, dan over-stappen. Daar hebben we 2,5 uur voor. Die hebben we denk ik wel dik nodig om door de douane te komen. Dat is in USA een heel feest. Dan nog 1.30 uur vliegen naar New Orleans. Al met al vanaf huis zo'n 19 uur dan de huurauto ophalen en op naar onze eerste overnachting. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik heb al iets gelezen dat de eerste flinke storm van dit jaar, "Alberto",  vanuit de golf van Mexico richting Louisiana gaat. Daardoor worden er overstromingen verwacht in de streek waar wij heen gaan. Hopelijk hebben we daar weinig last van en anders worden we weer een ervaring rijker. Maar inmiddels hebben we vernomen dat hij een andere richting heeft genomen en dat we er geen last van krijgen. Verder verliep de reis voorspoedig en op tijd en nadat we de huurauto opgehaald hadden zetten we koers naar ons eerste adres. De La Reguera House B&B. Onze navigatie bracht ons er zonder problemen naar toe. Het is een schattig door de eigenaars van de B&B opgeknapt houten huisje. Het was door Catharina behoorlijk geruïneerd
en onder water komen staan. Het zag er nu picobello uit. Ze hebben er 2 gastenverblijven in gemaakt. Omdat we er inmiddels heel wat (reis) uurtjes op hadden zitten en moe waren zijn we meteen onder zijl gegaan. En ja, ik sliep meteen.

• 31 Mei 2018 - 21:22

Eddy:

Hallo Gerrie en Kees,
    Leuk, dat jullie me weer in de mailinglist hebben opgenomen. Ik ga het zeker volgen. Ik was in Januari in Costa Rica. Ook een hele belevenis. Als jullie terug zijn, moet je toch eens komen kijken.
    Intussen wens ik jullie een fijne reis zonder trammelant en kom gezond terug.
    Vr.gr. Eddy