Van Mesquite naar Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Van Mesquite naar Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Van Mesquite naar Death Valley

Door: gerrieenkees

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

08 Juni 2012 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Locatie: Death Valley - Stovepipe Wells village
Afstand: 389 km
We wilde vanmorgen vroeg vertrekken, maar omdat we de klok niet gelijk hadden gezet waren we een uur te vroeg in de eetzaal. (Tijdverschil Arizona met Nevada). Staan we daar gewassen en gestreken. Er zit niks anders op als te wachten. Dan gaan we eerst maar even mijn zusje Marian bellen. Die wordt vandaag 60 jaar jong. Na verschillende keren proberen, geen resultaat. Via een andere Amerikaanse gast van het hotel (die ook te vroeg was opgestaan) hoorden we dat de provider die geselecteerd was niet meer bestaat. We konden geen andere selecteren. Jammer maar helaas. Dan maar een mail via Ipod. Even een mailtje gemaakt en verzenden. Helaas, maar naar chello.nl kon via de Ipod geen mail verstuurd worden. Kon haar dus niet feliciteren en doe het dus maar via dit blog. Dan komt de felicitatie wel te laat, maar ja “beter laat dan helemaal niet”
“Zusje van harte gefeliciteerd met je verjaardag”
Ondertussen konden we ontbijten en daarna op naar Death Valley. Zo’n kleine 400 km rijden.
Een redelijk saaie weg. Eerst zo’n 100 km richting Las Vegas en dan weer naar het noorden. Een kortere weg is er niet. Toen we uit verveling wat wilde gaan snoepen constateerde we dat de zak met Wine gummies ene grote massa was geworden. Door de hitte was alles aan elkaar gesmolten tot een grote “wine gummie” . Bizar!!! Om beurten trokken we er een stuk af. De smaak bleef het zelfde. Sinds de afslag naar het noorden bij Las Vegas rijden we bijna helemaal alleen op deze eindeloze rechte weg. Heel onwerkelijk. Bij Lanthrop gaan we linksaf. Weer heel lang rechtdoor. Plotseling staat er midden op de weg “in the middle of nowhere” een vrouw met een STOP bord. We mogen niet verder. Naar een minuut of wat gaat Kees maar eens even polshoogte nemen. Hij had inmiddels toch al een houten kont van het zitten. Dus een beetje beweging kon geen kwaad. Ze zei dat er ergens werkzaamheden waren. Zij had geen communicatie middelen en wist niet precies hoelang het ging duren. Maar er zou een pick-up komen en dan konden we verder. Op een gegeven moment kwam er inderdaad een pick-up aan met wat auto’s achter zich aan. Deze draaide om en we mochten hem volgen. Na een kilometer of 4 stond er weer een vrouw met een zelfde bord voor de andere weghelft en daar reed de pick-up die we volgde een zijpad in en wij konden doorrijden. Buiten een klein veegwagentje die op de andere weghelft reed hebben wij geen wegwerkzaamheden gezien. Dingen worden hier toch anders geregeld als in Nederland.
De reuze “Wine Gummie” was inmiddels op.

• 09 Juni 2012 - 09:02

Leonie:

Zo dat is elke keer ver rijden zeg . Pap heb je geen last van je rug?

Hebben jullie mijn mailtjes wel ontvangen?

Liefs uit Huissen

P.s. Aukje vraagt of jullie ook gaan plonsen in het zwembad en of opa Kees oma Gerrie dan op doet vangen hihih. Ze denkt jullie hetzelfde doen op vakantie dan dat zij deed.

• 09 Juni 2012 - 13:24

Pleun:

Onderstaande moest ik van pleun typen:

Vanavond logeren bij Aukje !! Maar ik hoef niet jou cadeautje te sturen op vakantie. En dat jij mijn liefste oma bent en opa, en heb je lekker gezwommen of heb je naar ons een mailtje gestuurd of zijn jullie in een vliegtuig geweest. Of maakt opa alleen maar foto's ? En met Aukje erbij ! Tot mijn verjaardag. En heb je leuke kleren gekocht of heb je cadeautje voor alleen mij gekocht. Want als je terugkomt ben ik jarig dus ik krijg een cadeau en niet SIEP en nee jij NIET !!!

En Leonie heeft een baby opgegeten ...

Dikke kus Pleun

• 10 Juni 2012 - 08:29

Henk En Marian:

Met de verwarming aan genoten van jullie verhalen. Heerlijk!!!! Maar wel jaloers!!! Op naar Death Valley, gaan jullie ook ook naar Furnace Creek? Over heet gesproken, doe er dan nog maar een paar graadjes bij......
    Veel plezier en tot het volgende verhaal.
    ps. bevalt het notebookje?