Dag 11: Lovina - Ubud - Zuid Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Dag 11: Lovina - Ubud - Zuid Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 11: Lovina - Ubud - Zuid Bali

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

16 December 2016 | Indonesië, Lovina

Het verschil met Java is meteen voelbaar op Bali het ‘Eiland van de Goden’ .Het leven is rustiger en de hindoeïstische cultuur is duidelijker aanwezig. Omdat niemand zich had aangemeld voor de vroege excursie naar de dolfijnen en de zonsopkomst, gingen we na het ontbijt gezamenlijk verder naar ons relax hotel voor 4 dagen, iedereen was er aan toe. We gingen eerst nog naar de Gitgit- watervallen bij Singaraja 45meter hoog in een tropisch oerwoud. We waren er lekker vroeg en waarschijnlijk de eerste bezoekers die dag. Dus konden we lekker relaxt lopen zonder dat er al te veel kooplieden hun waren aanprijsden. De wandeling naar de waterval is een aaneenschakeling van kraampjes waarvan er nog maar enkele open waren. Het was een mooie waterval, maar niet spectaculair. Hierna hebben we in Bedugul een plaatselijke markt bezocht waar we ook van bus wisselde. Onze bus had al een paar dagen problemen met de airco en dat was nog steeds niet opgelost ondanks de inspanningen van de chauffeur, die de afgelopen nacht naar een garage had gereden. 3 uur heen en 3 uur terug. En dan 's ochtends toch weer "fris?" De bus besturen. Jammer dat we de Unu Danu tempel op een idyllisch eilandje midden in het heilige meer van Bratan niet hebben gezien, heeft misschien te maken gehad met de problemen met de bus. ( we zoeken hem wel een keer op via "Google maps".
Hierna gingen we naar Ubud, het kunstenaarsdorp van Bali. Erg leuk plaatje waar we vrije tijd hadden om te lunchen en te shoppen. En zoals echte Hollanders was het weer erg veel "kijken, kijken, niet kopen" waar ik achteraf wel een beetje spijt van had. Hierna gingen we nog via een apenkolonie op na Sanur. Onze rondreis zat erop. Moe maar voldaan gaan we genieten van 3 dagen strand. Lekker niets doen. Even opladen voor onze reis "Down Under" die nog volgt.
Iedereen bedankt voor de belangstelling en reacties tot zover voor onze rondreis en wellicht komen er nog wel wat korte verhaaltjes en foto's. Want we zijn pas terug op 19 januari. Fijne Kerstdagen en een Gelukkig en gezond 2017.

• 02 Januari 2017 - 20:14

Eddy:

Tot nog toe genoten van jullie verslagen. Ook de beste wensen, veel plezie down under en kom gezond weer terug.
    Eddy

• 03 Januari 2017 - 00:25

Jac:

jullie ook de allerbeste wensen voor 2017,en lezen jullie reisverslag met veel belangstelling. Nog hele fijne tijd,en geen ziektes meer.

Tags: Ubud, Sanur, Bali