Dag 24 en 25: Naar de farm in Nannup - Reisverslag uit Nannup, Australië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Dag 24 en 25: Naar de farm in Nannup - Reisverslag uit Nannup, Australië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 24 en 25: Naar de farm in Nannup

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

29 December 2016 | Australië, Nannup

Vandaag gaan we een paar dagen naar de farm. Peter heeft hem gekocht als een soort van buitenverblijf. Het is een uurtje of 3 en half rijden. Het is hier altijd verweg. We worden om half 10 door Peter in zijn 4 x 4 opgehaald. We hebben er zin in. Een ander stukje leven in Australië leren kennen. Onderweg doen we wat boodschappen doen voor het eten en nemen we een pei bij de Big Apple Bakkery in Donnybrook, hier maken ze de beste pie van de wereld, werd ons verteld. Ze waren echt heerlijk. Vlak voor we op de darm aankomen rijden we nog even langs de bottleshop voor een sixpack bier. Die waren er niet (meer) we zagen een aangebroken doos waar er ooit dertig in zaten. De 10 blikjes moesten nog even afgerekend worden. 43,00 dollar. Dat is schrikken. Hebben we in Nederland 3 kratjes voor. De verkoper adviseerde Kees om een volle doos te nemen van 30 blikjes. Slechts 53 dollars. Komt ook wel op. Gepakt en gezakt gingen we verder. Bij de farm aangekomen stonden de kangoeroes ons al op te wachten, die hadden hadden er al dagen niemand gezien en maakten dat ze wegkwamen toen ze ons zagen. Jammer te lsnel voor een foto. Ze komen wel weer terug, zei Peter.

Het was op een groot landgoed van zo'n 5 hectare in de bossen aan een riviertje. De farm stond met wat grotere en kleinere schuren op een open plek. Heel idyllisch. Er waren ook schapen, lammetje, kippen, een haan en allerlei verschillende fruitbomen. Super leuk. De konijnen en kangoeroes liepen regelmatig over het perceel. Peter begon met een inspectie van het geheel. Hij was er al een tijdje niet geweest, dus even kijken of er nog genoeg voer en water voor de beesten was. Alles was in orde. Na een drankje op het terras gingen we het terrein verder bekijken en maakte we een wandeling lang de, op dit moment smalle rivier. Het was er echte ongerepte natuur. Ik zag een dode kangoeroe liggen. Die had Peter afgeschoten en over de omheining gegooid om de andere kangoeroes af te schikken om op zijn grond te komen en zijn grasveld te vernielen. Of het werkt, geen idee. Er lagen wel erg veel kangoeroe keutels op het gras. Het was verbazend wat er allemaal in zo'n farm (buitenhuis) aanwezig is. Het ontbreekt er aan niets. Zelfs de grote koelkast was totaal vol met voorraad. Die boodschappen waren niet echt nodig geweest. Op de steak na dan, want die ging die avond op de BBQ. Grote bbq klaar voor gebruik. Met wat sla, door Kees gebakken aardappeltjes en wat wijn van de winery van zijn buurman aldaar, hadden we een heerlijke maaltijd. Een heerlijke plek met ook heel veel prachtige vogels. Ook heb ik nog nooit zo'n mooie sterrenhemel gezien. Omdat het echt donker was, geen enkele verlichting van wat dan ook, was het echt waanzinnig. Van binnen was de farm een grote open ruimte het slaapgedeelte was af te scheiden door lamellen. Wij sliepen in het bed van Deidre en Peter. Deidre kon er helaas niet bijzijn. Pieter sliep op het luchtbed (geen probleem).
Na het ontbijt maakte we een tochtje door de omgeving en liep Peter wat plekken zien waar hij met zijn vrouw regelmatig komen om te vissen, te zwemmen e.d. Het was er prachtig en overal even rustig. Na nog even een check bij het vee gingen we aan het eind van de ochtend weer richting Shoalwater, nog wel even langs The Green Apple Bakery natuurlijk voor die heerlijke pie.
Het waren heerlijke dagen en Peter is een geweldige vent.

Vannacht om half 2 komen Marian en Henk aan vanuit Dubai. Ik kreeg al een berichtje dat de vlucht nogal wat vertraging had, dus dat wordt een latertje.

• 11 Januari 2017 - 07:35

Henk En Marian:

Hi, dat ziet er wel heel leuk uit. Jammer dat we het gemist hebben ;-).
    Inmiddels zijn we aan de tocht door Nieuw Zeeland begonnen. Het ziet er hier heeeeel anders uit, niet alleen de natuur, maar ook de leefomgeving. Wat je niet zou verwachten van twee landen dicht bij elkaar en ook opgebouwd door emigranten. In ieder geval is iedereen hier ook heel attent en aardig. Jullie nog heel veel plezier en Sydney is erg mooi, zagen we uit de lucht. xxxxx voor iedereen

Tags: Nannup