Dag 3: Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Dag 3: Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 3: Bandung

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

08 December 2016 | Indonesië, Bandung

Hotel Sukajadi

Vandaag hoeven we gelukkig niet al te veel in de bus. We blijven nog een nacht in dit prachtige authentieke hotel in Javaanse stijl ingericht.

We maken een korte rondrit door Bandung. Bandung wordt ook wel het Parijs van het Oosten genoemd. Je proeft er de nostalgische sfeer door de art deco- gebouwen en de oude lanen. Door het vele verkeer komt dat natuurlijk niet meer helemaal tot zijn recht. Na deze stadsrit en wandeling zetten we koers naar de warmwaterbronnen van Sariater. Iedere en die wil kan hier de weldaad van het warme water, afkomstig van de Tangkuban Perahu- vulkaan. Onderweg kwamen we nog langs mooie theeplantages. We hadden geluk want ze waren net bezig met plukken. Leuk om te zien. Ik had geen idee hoe dat gaat. 'S morgens in alle vroegte worden de meest jonge puntjes, met de dauw erop, uitgeplukt. Dit is voor de witte thee. Die ken ik niet , maar dat moet de duurste soort zijn. De groene thee zijn de kleine groene puntjes die later geplukt worden. Blijkbaar is die ook een stuk duurder dan de rest van de thee. Die worden een voor een van de takjes geplukt. Wij zagen de Damen de rest van de thee knippen met een soort hegge schaar met een bak eronder waar in de thee wordt opgevangen. Daarna wordt het in een zak gegooid. Het was een prachtig schouwspel.

Bij de warmwaterbronnen aangekomen barstte er een gigantische regenbui los. Een aantal van de groep ging alsnog het bad in. Een aparte ervaring in zo'n gigantische stortbui. Het regende zo hard dat het pijn deed op je hoofd. Het water in het bad was rond de 42 graden en als je er echt in wilde zwemmen was dat erg vermoeiend. Wordt ook afgeraden voor mensen met hartproblemen. De terug weg naar het hotel was weer een hele uitdaging. Het te drukke verkeer maakt de reis wel vermoeiend omdat er te weinig tijd is om te relaxen. Hopelijk wordt het verder naar het oosten van Java beter. Morgenvroeg is er weer een vroege-vogels-ontbijt in het hotel en dan op naar Jogjakarta "Yogya" in de volksmond. Met de trein.

• 13 December 2016 - 15:41

Eddy:

Mooi verhaal, lekker doorgaan.
    is het erg benauwd in deze tijd?
    Gr.Eddy