Dag 4: Bandung - Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu Dag 4: Bandung - Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Gerrie Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 4: Bandung - Jogjakarta

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

09 December 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Hotel Puri Artha
Om 5.30 uur Wake up call. Ontzettend vroeg, maar je raakt er aan gewend. Om half 7 worden we opgehaald om om half 8 de trein te halen naar Yogya. Het moet een mooie rit worden van zo'n 9 uur reizen. Och ja we hoeven alleen maar te gaan zitten en te kijken naar alles wat zo voorbij schuift. Onderweg waren er een paar korte stops. Iedereen had een gereserveerde plaats. Tot de eerste controle moest iedereen in iedergeval op zijn eige plek blijven zitten. Ticket wordt dan gecontroleerd samen met paspoort, om zeker te zijn van de goede personen in de trein. Er is hier overal erg veel politie, militairen en andersoort bewaking op straat. Heel erg beducht voor aanslagen.
Het was een prachtige reis dwars door Java, met mooie panorama's van rijstvelden en kleine dorpjes. Het was grappig om te zien hoe de trein door de achtertuinen van de dorpjes reed,waar dan de ouders met hun kroest zaten te zwaaien naar de trein. ( niks geen tunnels of geluidswallen. Nog niet eens een draadje gespannen om de kinderen van het spoor te weren.) heel bijzonder. Na een uurtje of 8 wat eerder als de reisleider had gedacht kwamen we in Jogjakarta aan. Onze koffers waren de avond ervoor al met de bus vertrokken en die stonden nu met de bus en chauffeur en bijrijder te wachten op het station om ons naar het prachtige Puri Artha Hotel te brengen. Tijdens het welkoms drankje kreeg ik koude rillingen, warm voorhoofd. Shit, dat beloofd niet veel goeds. We gaan morgen naar de wereldberoemde Borobadur, een van de hoogte punten van deze reis, waar ik me erg op verheug. Ik zal toch niet ziek worden. Na wat extra paracetamol in te hebben geslagen ben ik mijn bed in gedoken. We zien wel hoe het morgen is. (Foto's vanuit de trein zijn matig omdat er geen raam open kan en de ramen niet schoon waren. Jammer.)

• 13 December 2016 - 10:44

Danielle:

Beterschap ❤️doe het maar rustig aan.

• 13 December 2016 - 13:27

Els:

Hier ook allemaal aan het gniffen en snotteren, hoop dat je snel beter bent om van al dat moois te genieten , gr.

• 13 December 2016 - 14:11

Lenie :

Ik hoop dat je morgen mee kunt ,zitten hier ook al dagen te sniffen.nog veel plezier daar vindt het leuk om allemaal te lezen goede reis verder

• 13 December 2016 - 16:09

Marian:

Nou niet ziek worden hoor zou zonde zijn leuke verslagen allemaal nou beterschap en veel plezier nog Gr.van ons

• 13 December 2016 - 18:48

Henk En Marian:

Oh wauw dat is zonde om geveld te worden door een griep, dat nog wel bij iemand die nooit ziek is. Heel veel beterschap. Maar er is nog heel veel meer moois te zien, dus snel beter worden en van de rest genieten, groepjes

• 14 December 2016 - 20:02

Rianne:

Wat leuk om jullie reis een beetje mee te volgen. Zo'n 25 jaar geleden hebben wij hetzelfde gedaan! Herinneringen komen boven! Geniet er van! R